Huacachina - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Lianne Gorissen - WaarBenJij.nu Huacachina - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Lianne Gorissen - WaarBenJij.nu

Huacachina

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

15 Juni 2014 | Peru, Huacachina

Na 4 uurtjes rijden kwamen we aan in Ica. We konden hier meteen een taxi pakken naar Huacachina (de oase). Wel een heel verschil met Lima omdat het hier zo rustig is. Het enige wat je hoort zijn de motoren van de sandbuggy's. De volgende morgen zijn we meteen gaan sandboarden en toen we in de sandbuggy stapten zat er al een Nederlands meisje die toevallig ook uit Utrecht kwam. De buggy's crossen keihard over de grote zandbulten heen waardoor wij ons de longen uit ons lijf gilden! (Filmpjes volgen nog) en dan ga je natuurlijk sandboarden.. Maar de eerste helling was al echt.. hoog! Iedereen ging er vanaf dus dan wil je niet als enige overblijven en ga je ook maar.. Maar het was echt supergaaf! Zo gaaf dat we de dag erna meteen weer zijn gegaan. Na het sandboarden de dag erna zijn we in de middag natuurlijk voetbal gaan kijken met de andere Nederlanders. We hadden allemaal verwacht dat we zouden verliezen maar 5-1 gaf een goede reden voor een feestje!! Diezelfde middag namen we een taxi naar het centrum omdat we daar moesten pinnen. Iedereen in Peru (tot nu toe) probeert zo snel als mogelijk van A naar B te komen ook al is dat gevaarlijk. Edgar, onze taxi chauffeur niet. Hij vond het veel te gezellig om met ons te kletsen dat er op een gegeven moment een file van auto's achter ons stil stond. Ze toeterden als gekken maar Edgar liet zich niet opjagen. Hij was veel te druk met het leren van Nederlands wat ook meteen goed was voor ons Spaans! Edgar zette ons af bij een winkelcentrum zodat we daar konden pinnen. Eenmaal in het winkelcentrum werden we achtervolgd door 3 meisjes van ongeveer 12/13 jaar. Ze liepen de hele tijd achter ons aan en te giechelen. Na een tijdje vroeg ik wat er aan de hand was en toen vroegen ze waar we vandaan kwamen, tegelijkertijd keken ze ons aan alsof we engeltjes waren, echt super schattig! Ze hadden nog nooit van Holland of Europa gehoord. Ica en vooral de oase zijn plekken om nooit meer te vergeten! Terwijl ik dit verslag type zitten we in de bus naar Cusco. We rijden door de Andes en het uitzicht is adembenemend! Business class is niks vergeleken met hoe wij er nu bij zitten in de bus. Dat is wel fijn want het is 16 uur rijden naar Cusco door de bergen.. Links rechts links rechts etc etc. Misselijk!

• 16 Juni 2014 - 06:56

Quetzalcoatl:

Hallo drollie, heerlijk om te lezen dat je het nu al zo naar je zin hebt! Succes met de inca trail! X

• 16 Juni 2014 - 07:44

Hans:

Hoi Lianne het is leuk te horen dat je het naar je zin hebt
    maak er een leuke reis van. Hans

• 16 Juni 2014 - 19:30

Amel:

Liantje!

Leuk om je zo te volgen, ziet ernaar uit dat je geen spijt gaat krijgen van deze reis ;)!

Heel veel plezier daar, doe de groetjes aan Amber en natuurlijk héél veel succes met de inca trail!

Kusjesss